Akzeptieren

Die Webseite verwendet Cookies, um ein optimales Nutzererlebnis zu bieten. Nutzen Sie diese Website oder Dienste weiter, stimmen Sie der Verwendung zu. Mehr Informationen

Spezialisiertes Friedfischangeln & Naturköderangeln auf Raubfische.
Home Forum
Willkommen, Gast

Fishing for orfe [ aland ]
(1 Leser) (1) Gast

THEMA: Fishing for orfe [ aland ]

Fishing for orfe [ aland ] 24 Mai 2010 22:49 #634

I been today fishing for aland on mine home river the Merwede and it's good to be out there sun wind and fish
Afhter the long and cold winter the fish is not so fast with feeding on the surface but the 3 weeks i catch a fair share of aland , they are mostly around the 50 cm some bigger and a few smaller , but it's a very nice fishing
I fish a floating crust of bread no floatcontrolers etc only the crust , if there are aland with a 5 min you see the signs of feeding

gr jerry

Aw: Fishing for orfe [ aland ] 25 Mai 2010 13:13 #636

• Wolfgang
  • Moderator
Hi Jerry!

Ich kann mir vorstellen, dass das eine absolut spannenden Sache ist! Ich selbst habe noch nie gezielt auf Aland gefischt. Bei mir in der nähe kenne ich auch keine Gewässer, wo man das gut machen könnte.

Wirklich eine schöne Beschäftigung für den Frühling...

Grüße

Wolfgang

Aw: Fishing for orfe [ aland ] 26 Mai 2010 00:46 #637

Hi Wolfgang

If yu on a holliday in Holland naer Rotterdam/Zeeland let me know and i show you the right way , i help you to catch a aland in Holland

gr jerry

Aw: Fishing for orfe [ aland ] 22 Jul 2010 23:37 #718

A few fish from the last week fishing

gr jerry

Aw: Fishing for orfe [ aland ] 25 Jul 2010 23:40 #719

• Wolfgang
  • Moderator
Very beautiful fish!

Aw: Fishing for orfe [ aland ] 11 Aug 2010 13:30 #737

The last few days i fish with potato for aland and the have good result

gr jerry

Aw: Fishing for orfe [ aland ] 11 Aug 2010 13:33 #738

The rod and bait

Aw: Fishing for orfe [ aland ] 11 Aug 2010 13:34 #739

And 1 of the 6 this evening

Aw: Fishing for orfe [ aland ] 11 Aug 2010 22:37 #740

• Wolfgang
  • Moderator
Hi Jerry!

Kartoffel (Potato)? Was für ein ungewöhnlicher Köder für Aland! Wie bist Du auf Kartoffel gekommen? Erkläre doch bitte etwas genauer, wie Du auf Aland mit der Kartoffel fischst. Pose, auf Grund (legering), freelining???

Grüße

Wolfgang

Aw: Fishing for orfe [ aland ] 12 Aug 2010 00:36 #741

Hi Wolfgang

I use a new style avon 12 ft rod build by bb rods , he is soft enough to prevent losing a fish on a thin line bit he was the power for carp , it's a iron fist in a slik cloth
A potato is a old bait wat i use in mine younger days for bream , carp etc but aland eats everthing that fits his big mouth
I had this evening 1 aland of 3,7 kilo

gr jerry
Ladezeit der Seite: 0.13 Sekunden

Neu im Forum:

Mehr »